Kako izbrati domeno za svojo podjetje?

Pred vstopom na splet mora vsako podjetje dobro premisliti svoj nastop. Gotovo je nujno, da se svoji ciljni publiki predstavi z učinkovito spletno predstavitvijo, a na dan pride še cel kup manjših detajlov, ki lahko v končni fazi močno odločajo o uspehu spletnega nastopa. Ena izmed pomembnejših odločitev je izbira domene za podjetje.

Registracija domene je eno izmed prvih opravil, ki jih je treba opraviti pred objavo spletne predstavitve širnemu občinstvu. A sam postopek registracije spletne domene je zanemarljivo enostaven v primerjavi s težavami, do katerih pogosto pride še preden se dejansko lotimo registracije. Treba je namreč izbrati ime in končnico domene, kar izgleda kot varljivo lahko opravilo, a se pogosto izkaže za zahtevno odločitev. Prav domena je namreč en izmed najbolj prepoznavnih znakov, po katerih spletni deskarji prepoznajo in ločujejo spletne strani, tako da pogosto pomeni alfo in omego uspešnega spletnega nastopa, pa tudi marketinga zunaj spletnih mest.

Izbira domene ima za vsako podjetje ključen pomen. Pravzaprav lahko to odločitev primerjamo z izbiro imena podjetja – odločamo se namreč o nazivu, po katerem bo podjetje prepoznavno. Na spletu postane domena enakovredna imenu podjetja, blagovni znamki, nazivu izdelkov, storitev, dejavnosti… Čisto možno je, da bo postala domena bolj prepoznavna od drugih simbolov podjetja. Tako na kratki kot na dolgi rok lahko to prinaša nepričakovane posledice, pozitivne in negativne.

Široka ponudba domenskih končnic

Izbira domenske končnice je morda lažja od izbire samega imena. Smo namreč nekoliko omejeni z razpoložljivimi možnostmi, čeprav je teh na voljo več kot tisoč. A le nekaj je takšnih, ki res pridejo v poštev, zato lahko vsaj začnemo razpravljati o smiselni izbiri.

Od končnice je odvisna cena domene – nekatere končnice ponujajo zelo poceni domene, morda celo brezplačne, druge pa zahtevajo tudi več sto evrov za leto uporabe. A ta dejavnik naj ne vpliva na odločitev. Tudi poceni domene so lahko zelo posrečene in učinkovite, pravzaprav so mnoge običajne končnice, na primer .si in .com, relativno poceni. Domene pa s svojo končnico vsekakor prinašajo še mnoge druge posledice, ki jih je pametno še kako upoštevati.

Z izbiro državne domene nakazujemo na to, da podjetje posluje na lokalnem trgu. Na domeni s končnico .si torej pričakujemo predstavitev slovenskega podjetja ali pa slovenske branže tujega podjetja. Za mnoga slovenska podjetja je ta končnica najbolj smiselna izbira. Za tiste, ki želijo poslovati tudi v tujini, je dobra rešitev evropska končnica .eu, ali pa kar univerzalna globalna končnica .com, ki je bila v izhodišču namenjena komercialni dejavnosti.

Izbira končnice domene ima lahko velik vpliv na to, kako bodo spletno stran sprejeli potencialni obiskovalci. Razumljivo je, da bodo recimo slovenski obiskovalci nekoliko nezaupljivi do spletne strani, ki na slovenskem trgu nastopa s končnico .tw ali kaj podobnega. Vsekakor pa na takšni strani ne bodo pričakovali ponudbe, ki bi jim bila relevantna, tako da strani verjetno sploh ne bodo obiskali. A to velja le za eksotične in nekatere poceni domene. Tistim bolj zanesljivim obiskovalci večinoma zaupajo v podobni meri, tako da s tega vidika na primer ne bo velikih razlik med domenami .si, .com, .net, .org in podobnimi.

Neomejena izbira imena domene

Izbira imena domene je povsem prepuščena tistemu, ki domeno registrira, tako da se odpira neomejen nabor možnosti. No, ne povsem neomejen, saj veljajo nekatere omejitve glede dolžine in uporabe neobičajnih znakov, a glede na to, da so recimo dovoljeni celo šumniki, je jasno, da nihče ne bo ostal brez idej.

Kako izbrati ime domene za svoje podjetje? Najbolj varna rešitev je ta, da preprosto izberemo kar ime podjetja. To je povsem smiselno in v veliki meri tudi pričakovano – obiskovalci bodo zaupali spletni strani, ki v domeni nosi ime podjetja. Je tudi idealna opcija za predstavitvene spletne strani, ki jih želimo predstaviti tistim iskalcem, ki iščejo po imenu podjetja. Radovedneži bodo takoj našli stran, ki so jo iskali, poleg tega bodo brez zadržka kliknili na povezavo, ki vsebuje znano ime.

V nekaterih primerih je bolje za ime domene izbrati naziv dejavnosti ali pa kakšno drugo alternativo. Smiselnih možnosti je še veliko, na primer blagovna znamka ali pa ime kakšnega izdelka ali storitve. Vse je odvisno od tega, čemu spletna stran pravzaprav služi in kaj želimo z njo doseči.

Raznovrstne posledice izbire domene

Registracija domene za podjetje pomeni prvi korak na poti na splet, a prinaša tudi številne druge posledice, ki jih je težko predvideti. Na nekatere se je dobro pripraviti – dobro je seveda vedeti, da bomo domeno uporabljali tudi na promocijskem gradivu in pri oglaševanju zunaj interneta, kar pomeni, da mora biti domena kar se da kratka in enostavna, da si jo lahko ljudje hitro zapomnijo. Prav tako je pametno preveriti, ali morda že obstajajo druge spletne strani s podobnimi domenami. Težko bo namreč konkurirati uveljavljeni in prepoznavni domeni, če postavimo novo spletno stran na podobni domeni, tudi če sploh ne gre za ponudnika sorodne ponudbe.

Največ v končni fazi šteje to, da izberemo smiselno in enostavno domeno. V mnogih primerih to sploh ni velik izziv, lahko pa se zgodi, da bo treba nekoliko bolj pridno razmisliti. V vsakem primeru pa obstaja odlična rešitev, ki lahko močno pripomore k učinkovitosti spletnega nastopa, zato se je pametno izbiri domene za podjetje pozorno posvetiti.

Priporočamo vam, da registracijo domene opravite pri slovenskem registrarju Hostko.si, kjer boste
zraven prejeli  brezplačno Whois zaščito in pa brezplačno DNS gostovanje.

[Total: 1   Average: 5/5]

Preverite ostale prispevke